BLOG

Aanbesteding brainstorm

Vormgeving: meer dan een esthetisch extraatje

Hoewel de inhoud van jouw Plan van Aanpak (PvA) essentieel is, speelt de manier waarop je die presenteert een even belangrijke rol. Vormgeving is hierbij geen “extraatje”, maar een strategisch…

Lees verder

Hoe maak ik een doelstelling SMART?

SMART staat voor Specifiek, Meetbaar, Acceptabel, Realistisch en Tijdsgebonden. Met SMART geef je aan welke resultaten wanneer bereikt moeten worden. Om een doelstelling SMART te maken geven we een voorbeeld.…

Lees verder

Wel of geen vraag voor de NvI?

In de Nota van Inlichtingen (NvI) publiceert de opdrachtgever de antwoorden op alle vragen die de inschrijvers hebben ingezonden. Hierdoor hebben alle inschrijvers dezelfde informatie. Niet alleen de antwoorden zijn…

Lees verder

Gebruik van ChatGPT in aanbestedingen

ChatGPT is een op AI gebaseerde technologie die gesprekken voert en vragen beantwoordt. Ondanks zijn populariteit en brede toepassingen, zoals het schrijven van teksten, heeft ChatGPT enkele beperkingen. De nadelen…

Lees verder

In 10 stappen een winnende aanbesteding

Om een aanbesteding te winnen volgen we deze 10 stappen: 1-Quick-scan: We doen een quick-scan om snel te weten of we aan alle eisen en referenties voldoen en schatten de…

Lees verder